joggedama

Fremtidens onboarding skjer med podkast

Onboarding med podkast er perfekt for unge nyansatte som ønsker å lære om arbeidsplassen når de gjør noe annet. Kanskje er dette når de kjører til og fra jobb, er på trening eller gjør husarbeid.
Dialog mellom programleder og ekspert fra bedriften.

Hva skiller en branded podkast fra en vanlig podkast?

Fem ting du må tenke på når du lager en branded podkast!

I Gjenklang får vi mange henvendelser fra bedrifter som ønsker å lage podkast, men som er litt usikker på hvordan de skal gå frem. Her er fem punkt du må ta stilling til hvis du vurderer å lage en braned podkast.

Satser på podkast for å tiltrekke seg de beste konsulentene!

Vi tok en part med Janne Syversen i Miles om hvorfor de har valgt podkast som en del av sin Employer Branding strategi.

Norges offisielle branded podcastrapport

I samarbeid med Kantar har Gjenklang for første gang i Norge gjennomført en spørreundersøkelse blant norske ledere for å finne ut hva de tenker om bruk av branded podcast som del av sin ekstern- og internkommunikasjon. 

Podkast til opplæring og salgstrening

Bedrifter har tradisjonelt sett mange verktøy og ressurser for å holde selgere forberedt og oppdatert. Salgshåndsbøker, interne salgsmøter, teamledelse og tekniske hjelpemidler brukes både i salgstrening og i onboarding-prosesser. Men podkast har helt unike fordeler for salgstrening og opplæring.

Hvordan kan du vite at podkast virker?

«Halvparten av annonseutgiftene mine er bortkastet; problemet er at jeg ikke vet hvilken halvdel.» Den britiske industrilederen Lord Leverhulme gjengitt av den legendariske reklamemannen David Ogilvy.
Caption

Spørreundersøkelse om branded podkast

For første gang i Norge er det gjennomført en spørreundersøkelse blant ledere for å finne ut hva de tenker om bruk av branded podkast som del av sin ekstern- og internkommunikasjon.

Lyd = «The Last Frontier»

Det moderne mediedøgnet er så å si stappfullt. Vi konsumerer informasjon, nyheter og underholdning i alle døgnets våkne timer. Podkast og lyd fyller det siste lille «hullet» i mediedøgnet, og blir derfor ofte kalt «The Last Frontier» innenfor markedsføring.